Aonuma sägs vara orolig över att fansen gillar Zelda A Link Between worlds för mycket.
I en rätt så ny intervju så diskuterar Zelda producenten Eiji Aonuma olika ämnen varav en är den utmaningen han utsattes för att skapa en unik upplevelse i A Link Between Worlds, med tanke på att det är en uppföljare till ett av de bästa klassiska Zelda spelen, A Link To The Past. Han nämner även att det är just Zelda versionen till SNES som gjorde honom inspirerad till att skapa spel. Och med detta i ryggsäcken och även de nya typerna av spelsätt i A Link Between Worlds som har gjort honom orolig över hur spelet skall tas emot av fansen.
Aonuma pratar ofta om att han vill utmana sig själv som en kreativ artist och med facit i form av A Link Between Worlds och det nya Zelda till Wii U så är det ett bevis på att han är på rätt väg.
Aonuma’s egna ord i intervjun:
As A Link To The Past was what made me want to make games in the first place, it is a truly moving experience to be working on the sequel.
I am worried about whether the fans are going to like it when it is released. We did not start making this game on the notion that we were making the sequel, and it happened as a matter of course as we developed unique ideas into a game.
Wind Waker HD and A Link Between Worlds also give a little glimpse of this. These games may feel a little different from the experiences you’ve have before, and this will be a lot stronger in the new Zelda
Källa: mynintendonews