Sony har nu avslöjat att VRR närmar sig lansering till Playstation 5 men att dom fortfarande behöver några månader på sig.
Variable Refresh Rate (VRR) är en funktion som många väntat på och som Sony bekräftade redan 2020 skulle komma till Playstation 5. VRR är en funktion som synkar konsolen med skärmens uppdateringsfrekvens och ska ge den bästa och mest jämna upplevelsen när det kommer till grafiken.
Nu verkar dock Sony vara nära och bekräftar i ett inlägg att VRR är på ingång till Playstation 5 och att vi kan få se denna funktion inom bara några månader.
Sony säger följande gällande VRR på PS5:
We’re also pleased to share that Variable Refresh Rate (VRR) is planned to release on PS5 in the coming months. On HDMI 2.1-compatible TVs and PC monitors, VRR dynamically syncs the refresh rate of the display to the PS5 console’s graphical output. This enhances visual performance for PS5 games by minimizing or eliminating visual artifacts, such as frame pacing issues and screen tearing. Gameplay in many PS5 titles feels smoother as scenes render instantly, graphics look crisper, and input lag is reduced. Previously released PS5 games can be fully optimized for VRR through a game patch and future games may include VRR support at launch.
As an added option, you can also choose to apply VRR to PS5 games that don’t support it. This feature may improve video quality for some games. If this results in any unexpected visual effects, you can turn off this option at any time. Both VRR and this secondary option can be turned on or off.