Twitch har uppdaterat sitt varumärke och detta inkluderar uppdatering av färgpaletten, Twitch logotyp, typsnitt och hela community-upplevelsen.

Twitch har hamnat i blåsväder lite till och från och detta är inte för deras funktioner utan mer hur företag favoriserat olika streamers m.m.

Men nu är det nya tag och för att börja lite på nytt så har Twitch gjort en varumärkes uppdatering där vi har flera olika nyheter, bland annat

  • Ny färgpalett – en mer särskiljande lila som ska få det att sticka ut.
  • Twitch Logotyp och typsnitt – allt blir större på twitch men logotypen kommer ligga i fokus med tunnare design och mer ”clean” detaljer
  • Videospelare, chat och emotes – Videospelaren där vi tittar på alla streamers är nu kant-till-kant vilket ska göra det hela mer fokus på streamern men även chatten har förenklats och är nu renare och lättare att följa. Emotes kommer framöver även den att få ett lyft men exakt hur och vad vi har att se fram emot återstår att se.

Vill man läsa allt i detalj vad Twitch gjort för lyft när det kommer till designen står allt i deras blogg.

Tidigare artikelOnePlus har äntligen visat upp sin TV
Nästa artikelPlaystation Now blir billigare

LÄMNA KOMMENTAR

Lämna kommentar
Ange namn