Google har nu lanserat +Post ads och gjort tjänsten tillgänglig för ett begränsat antal varumärken, bland annat Toyota.

Google har nu tagit ytterligare ett steg för att göra Google+ till ”internet”. Det är en ny form av annonser som kommer ge konsumenter direktkontakt med företag genom Google+ via reklamplatser. Allt fler väljer att skaffa adblocks vilket förstör för både annonsörer och hemsidans upphovsmän då de förlorar pengar. Men nu har Google släppt en tjänst som jämnar ut mellan intresse och reklam. +Post ads är en ny form av annons där annonsören kan sprida sina Google+ inlägg till banners runt om över hela internet, banners som är kopplade till Googles nätverk (lika med de flesta sidor som vanliga personer vanligtvis besöker).

Detta är ett ritkigt smart sätt att ta bort den negativa stämpel på reklam och ger även konsumenten en betydligt mer intressant banner att titta på/läsa/följa. Naturligtvis så anpassas +post ads efter dina intressen av smaker vilket gör att reklamen byts ut mot intressant innehåll från Google+

Google visar verkligen konstant hur mycket de väljer att satsa på Google+!

Här är en film som visar lite hur dessa +post ads fungerar och hur Toyota tänker kring det nya systemet.

Tidigare artikelNyhet: Göteborgs Symfonkier tolkar spelvärlden
Nästa artikelVideo: Första trailern för LEGO movie videogame

LÄMNA KOMMENTAR

Lämna kommentar
Ange namn