Sony överraskade med att presentera hur dom nya handkontrollerna kommer att se ut till nästa generation PS VR.
Sony har nu visat upp hur kontrollerna till deras nästa generation VR-headset kommer att se ut. Dom nya handkontrollerna påminner en hel del om andra headsets handkontroller vilket är positivt och vi har en ergonomisk design med knappar och spakar som är lättillgängliga för dom flesta.
Precis som Dualsense som kom med PS5 så kommer knapparna på nya handkontrollen att ha adaptiva triggers samt att vi får bättre haptisk feedback. Inte helt oväntat kanske kommer trackingen vara betydligt bättre av dom nya handkontrollerna än tidigare.
Tyvärr vet vi fortfarande inget om själva headsetet eller när den ska släppas, men det är ingen hemlighet längre att Sony har kommit långt i utvecklingen och skulle inte förvåna mig om dom är färdiga med headsetet men att dom väntar på att försäljningen av Playstation 5 ska stabiliseras och finnas på lager.
Nedan kan ni läsa mer specifikt om nya funktioner i handkontrollerna:
● Adaptive triggers: Each VR controller (Left and Right) includes an adaptive trigger button that adds palpable tension when pressed, similar to what’s found in the DualSense controller. If you’ve played a PS5 game, you’ll be familiar with the tension in the L2 or R2 buttons when you press them, such as when you’re drawing your bow to fire an arrow. When you take that kind of mechanic and apply it to VR, the experience is amplified to the next level.
● Haptic feedback: The new controller will have haptic feedback optimized for its form factor, making every sensation in the game world more impactful, textured and nuanced. When you’re traversing through rocky desert or trading blows in melee combat, you’ll feel the difference, magnifying the extraordinary visual and audio experience that’s so central to VR.
● Finger touch detection: The controller can detect your fingers without any pressing in the areas where you place your thumb, index, or middle fingers. This enables you to make more natural gestures with your hands during gameplay.
● Tracking: The VR controller is tracked by the new VR headset through a tracking ring across the bottom of the controller.
● Action buttons / analog sticks: The Left controller contains one analog stick, the triangle and square buttons, a “grip” button (L1), trigger button (L2) and Create button. The Right controller contains one analog stick, the cross and circle buttons, a “grip” button (R1), trigger button (R2) and Options button. The “grip” button can be used to pick up in-game objects, as one example.
[…] Source link […]