Ubisoft har nu skickat ut mail där dom vill att användarna byter sitt lösenord efter ett intrång, men inte så farligt som det låter enligt dom.
Kära medlem,
Vi har nyligen upptäckt att en av våra webbsidor har blivit utsatt för ett dataintrång i syfte att komma över information i våra onlinesystem. Vi agerade direkt för att begränsa tillgången till denna information, undersöka händelsen och återställa säkerheten inom utsatta områden.
Efter händelsen har vi sett att information otillbörligen har kommits över från våra kontodatabaser. Detta inkluderar användarnamn, epostadresser och krypterade lösenord. Vi vill uppmärksamma dig på att ingen betalningsinformation lagras hos Ubisoft, vilket betyder att ditt betal/kreditkort inte har lämnats ut.
Som sagt så har man inte kommit över några kontouppgifter såsom kredikort och liknande utan det gäller med själva kontot att man ska få behålla sina spel där och rekommenderas byta lösenord.
Ubisoft avslutar mailet med följande:
Du kan hitta mer information här.
För ytterligare frågor, vänligen kontaka vår kundtjänst på vår supportsida:https://support.ubi.com
Vi är verkligen ledsna att det här har inträffat och vi vill be om ursäkt för det besvär som detta har orsakat dig. Vi vill samtidigt påpeka att din säkerhet alltid kommer i första hand för oss.
Med vänliga hälsningar,
Ubisoft-teamet