E3 är nu slut och Crimson Hexagon har nu fått fram siffror på vilken tillverkare som hade störst spridning inom sociala medier.

När det kommer till E3 så har Nintendo valt en något unik väg de senaste två åren. Nintendo har ingen flådig påkostad presskonferens under E3. Nintendo kör en Nintendo Direct, en show som visar upp deras kommande spel, direkt på internet, för alla att beskåda. Utöver de så placerar de 100+ spelstationer runt om i USA via Best Buy butiker där folk får testa demos på de nya spelen.
Förra året var det premiär för Nintendos nya strategi och vi måste erkänna att vi trodde det skulle bli en nackdel för Nintendo.

Nu har analytikerfirman Crimson Hexagon fått fram siffror över vilken tillverkare folk twittrade mest om under E3 förra veckan. Vinnare blir Nintendo med hela 47%, Sony kommer två med 28% och Microsoft sist med 25%.
I slutet på 90-talet och början på 00-talet så var tryckta tidningar den viktigaste platsen att synas på. Nu, 2014, är det sociala medier som slår hårdast, där är folk dygnet runt hela tiden.

Så, Nintendos val av att vara där folk är kan vara precis det som behövs. Vad tror ni, gör Nintendo rätt med sin egen tolkning av E3?

Källa:
Wii U Daily

Tidigare artikelTest: Sony CyberShot DSC-WX350
Nästa artikelVideoCast: TekniCast #66

LÄMNA KOMMENTAR

Lämna kommentar
Ange namn