Att ett spel kostar mycket är nog många överens om, men att ett spel kan kosta 60 000 kronor är långt ifrån ok.
Allt fler spel idag får tyvärr mikrotransaktioner, men så länge det inte påverkar spelet så har nog dom flesta accepterat det.
Mortal Kombat 11 är ett spel som har detta men det påverkar egentligen inte spelet utan det handlar mest om kosmetiska grejer, men det ändå bli en riktigt dyr historia.
Det är reddit användaren AccomplishedPoet8 som har undersökt saken om hur mycket det egentligen skulle kosta att köpa ALLT i Mortal Kombat 11 och priset hamnade på över 60 000 kronor(!). Denna höga siffran kom genom att ett skin kostar 500 Time Krystals, detta är ungefär fem dollar, det finns 23 karaktärer som i sin tur har 56 unika skins som kan låsas upp med hjälp av Time Crystals.
Men vill man istället spela tills sig alla skins och allt det kosmetiska så är det faktiskt möjligt, men det skulle ta en spelare 3390 timmar vilket förmodligen inte särskilt många kommer att göra.
Men redan nu har flera personer som ligger bakom Mortal Kombat 11 kommenterat den stora summan, bland annat har utvecklarna Netherrealm kommenterat att dom jobbar på att balansera mikrotransaktionerna. Även mannen bakom Mortal Kombat, Ed Boon säger att det inte stämmer att det skulle kosta så mycket, vissa skins kan man tydligen inte ens köpa utan man måste förtjäna dom och helt enkelt spela Mortal Kombat 11 en massa.
Men hur man än vrider och vänder på det så är det ingen tvekan om att Mortal Kombat 11 kan bli väldigt dyrt om man är ute efter alla skins, men det finns fortfarande ingenting som kan hjälpa en med sina skills. Det ska bli intressant och se hur Netherrealm kommer att balansera mikrotransaktioner där jag är lite skeptisk och det finns nog inte särskilt mycket dom kan göra mer än att banta ner speltiden som krävs för att få alla skinsen, men då är frågan vem kommer betala 60 000 kronor om det blir ”lättare” att få dom?