[av_image src=’https://www.teknikhype.se/wp-content/uploads/2017/04/project-scorpio-chip.jpeg’ attachment=’25610′ attachment_size=’full’ align=’center’ styling=” hover=” link=” target=” caption=” font_size=” appearance=” overlay_opacity=’0.4′ overlay_color=’#000000′ overlay_text_color=’#ffffff’ animation=’no-animation’][/av_image]
[av_textblock size=” font_color=” color=”]
Microsoft bekräftar nu att utvecklarna kommer få använda prestandan i den nya konsoler hur dom vill, men vad innebär det för oss?
E3 är veckor bort och det är ingen tvekan om att Microsoft kommer lägga stor fokus på Project Scorpio.
Men innan dess så har Microsoft nu bekräftat att utvecklarna kommer kunna använda konsolens prestandan precis som dom själva vill och att det inte kommer begränsas på något sätt.
Detta betyder bland annat att bilduppdateringen kan skilja sig en hel del mellan Xbox One och Project Scorpio, om utvecklarna vill det förstås. Dock tror Microsoft att utvecklarna när det kommer till bilduppdateringen kommer ha samma som i Xbox One men istället göra det möjligt att få grafiken mer detaljrik.
Microsoft kommer visa upp konsolen på E3 där vi förmodligen kommer få pris, lanseringsdatum samt hur konsumentversionen av konsolen ser ut.
[/av_textblock]
[av_textblock size=” font_color=” color=”]
Developers are free to choose how they use the power of Project Scorpio for games. We have no requirements limiting framerate or fidelity.
— Mike Ybarra (@XboxQwik) 19 maj 2017
[/av_textblock]
[av_hr class=’default’ height=’50’ shadow=’no-shadow’ position=’center’ custom_border=’av-border-thin’ custom_width=’50px’ custom_border_color=” custom_margin_top=’30px’ custom_margin_bottom=’30px’ icon_select=’yes’ custom_icon_color=” icon=’ue808′]
[av_social_share title=’Dela med er’ style=” buttons=” share_facebook=” share_twitter=” share_pinterest=” share_gplus=” share_reddit=” share_linkedin=” share_tumblr=” share_vk=” share_mail=”][/av_social_share]
[av_comments_list]