Lord of the Rings: Gollum var redan från dag ett spelet som skulle bli årets stora flopp och snackis, snackis på ett dåligt sätt.
Man burkar säga att all PR är bra PR, men inte i fallet med Lord of the Rings: Gollum. När vi fick se en första gameplay från spelet för några månader sedan var fansen rasande och undrade vad det egentligen är som händer.
Lord of the Rings: Gollum såg redan då katastrof ut vilket gjorde att utvecklarna valde att försena spelet rejält för att ”polera” och ”förbättra” grafiken, detta få en att undra hur dåligt skick spelet var på då om man tog flera månader på sig att förbättra spelet och det fortfarande är en katastrof.
Betygen för Lord of the Rings: Gollum är på botten mer eller mindre vilket kanske var ganska väntat också, en recensent på Gamespot berättar att spelet kraschade för personen över 120 gånger på 11 timmar, 120 gånger! Förutom det fick personen även sin save-fil förstörd vilket gjorde att personen fick börja om samt många andra problem.
Det som gör en frustrerad är hur utvecklarna kan släppa ett spel Lord of the Rings: Gollum i det skicket, man vet att det är buggigt m.m. men ändå släpper man igenom detta och hoppas på bra betyg. Men det kommer kanske inte helt obefogat heller med tanke på vilka svaga titlar som utgivaren och utvecklaren Daedalic Entertainment har släppt tidigare.
Jag som gillar hela Lord of the Rings-världen såg fram emot ett nytt spel, men inte ett spel om Gollum då det för mig är bland dom minst intressanta karaktärerna i denna värld, finns så mycket mer och man väljer just Gollum.