Ett tag var Clubhouse-appen något som alla pratade och diskuterade om, men intresset i Sverige har svalnat rejält på bara en månad.
Clubhouse blev snabbt en tjänst där folk inom olika kategorier och intresset kunde diskutera direkt, ingen text eller video utan endast sina röster, en app som växte och blev stor då många kändisar och stora entrepenörer använde sig utav appen.
Men här i Sverige så har intresset varit väldigt svalt, analysföretaget Mediavision har nu sett över siffrorna lite för Clubhouse och totalt så finns det bara 50 000 användare i Sverige i åldersgrupp 15 – 74 år.
Sen man på hela denna kategorin så är detta mindre än en procent vilket inte är jätte imponerande precis. Mediavision skriver också att antalet nerladdningar av appen föll med över 70 procent mellan februari och mars globalt.
Men att det bara är 50 000 användare kan ha sina anledningar, till exempel att man måste få en inbjudan till tjänsten samt att den bara finns till iOS av någon anledning. Men världen över så har appen laddats ner över 16 miljoner gånger på 12 månader.