Final Fantasy VII Remake är bara timmar bort nu och recensioner och prestandatester på spelet släpps som visar att det skiljer sig en hel del på PS4.
Det lilla som jag har sett av Final Fantasy VII Remake så kan jag säga att detta helt klart är ett vackert och detaljrikt spel, men samtidigt så måste prestandan i spelet vara högt så det är mycket strider, mycket explosioner och helt enkelt mycket som händer på skärmen.
Digital Foundry som är kända för att ta reda på just prestandan i spel har gjort samma sak med Final Fantasy VII Remake där man kan se en del skillnader på PS4 och PS4 Pro.
Bland annat så är upplösningen på PS4 ”endast” 1080p medan PS4 Pro är uppe i 1620p båda med stabila 30 fps. Det är just fps som enligt mig brister och gärna hade velat se det dubbla på PS4 Pro.
Men Digital Foundry säger även att texturerna i spelet är långt ifrån den goda kvalitet som man hade hoppats på och undrar egentligen varför det är så. Känslan är att Square Enix har haft stora planer för Final Fantasy VII Remake och grafiskt velat maxa spelet på flera sätt, men att hårdvaran har bromsat och som det ser ut nu är Final Fantasy VII Remake exklusivt på Playstation 4 i ett år.
Kanske kan spelet sticka ut rejält på PC eller nästa generation konsol under 2021, då får vi se vad Final Fantasy VII Remake verkligen går för grafiskt.