Att e-handeln blir allt större och allt vanligare vet vi om och nu har vi även fått lite statistik på detta, för den svenska marknaden.

Det är Postnord som nu har släppt ”E-barometern Årsrapport 2021” där man ser över hur e-handeln faktiskt ser ut i Sverige under 2021 och det är positiva siffror.

Under 2021 så växte endast e-handeln med 20 procent men tittar vi tillbaka på 2020 så ökade den då med hela 40 procent, så det är mindre ökning men fortfarande en ökning och positiva siffror.

Omsättningen på e-handeln under 2021 blev totalt 24 miljarder kronor vilket gör att bara e-handeln nu står för 16 procent av den totala detaljhandeln.

Dom segmenten som ökade mest under 2021 är:

  • Dagligvaruhandeln – ökade med 35 procent
  • Möbler och Inredning – ökade med 27 procent
  • Hemelektronik – ökade med 23 procent
Tidigare artikelSony har äntligen visat upp Playstation VR 2
Nästa artikelBethesda lägger ner sin launcher

LÄMNA KOMMENTAR

Lämna kommentar
Ange namn