Deep Rock Galactic har varit i early access under en tid, men utvecklarna känner sig redo att lansera spelet med flera nyheter.
Att ta sig ut i rymden för att leka lite gruvarbetade som en dvärg låter kanske som en saga eller något som inte är möjligt, men det finns faktiskt ett spel som lever upp till allt detta och det är Deep Rock Galactic som snart är redo att lanseras på riktigt.
Deep Rock Galactic började utvecklas 2016 och det dröjde till 2018 innan early access släpptes, nu har dock utvecklarna Ghost Ship bekrärftat att dom känner att spelet är redo att lanseras och lämna sin early access-stämpel.
Datumet som Deep Rock Galactic släpps är den 13 maj och då är det till PC (Steam) och Xbox One. Detta är ett perfekt co-op spel, full fokus på co-op där man kan välja mellan olika klasser och utforska slumpmässiga grottor.
- 1 till 4 Spelare Co-Op: Jobba tillsammans som ett team: gräv, utforska och slå er fram igenom massiva grottsystem, fyllda med horder av dödliga fiender och värdefulla resurser.
- 4 unika Klasser: Plöj igenom fiender som Gunner, scouta vägen och illuminera grottorna som Scout, tugga dig igenom massiv sten som Driller, eller backa upp teamet med defensiva byggnader och kanontorn som Engineer.
- Miljöer med Full Förstörelse: Krossa allt omkring dig för att nå ditt mål. Det finns ingen utstakad väg, så du kan slutföra uppdraget på ditt eget sätt. Men var uppmärksam, du vill inte kliva rakt in i en svärm fiender oförberedd!
- Slumpmässigt Genererade Nätverk av Grottor: Utforska ett grottsystem som är slumpmässigt skapat av datorn, fyllt med fiender att kämpa emot och skatter att plocka.
- Högteknologiska Prylar och Vapen: Rensa upp i Hoxxes IVs grottsystem med CSRP eldkastaren och den “Lead Storm”-utrustade kulsprutan, lys upp vägen med signalljus, tackla tuff terräng med den förstärkta Power-borren och nå nya höjder med änterhakar.
”När vi började utveckla Deep Rock Galactic för fyra år sedan så kunde ingen av oss på Ghost Ship Games ana hur det faktiskt skulle bli i slutändan. Medan mycket av spelets kärna och inslag har utvecklats som vi hoppats, har helt nya inslag som vi inte kunde drömma om vuxit fram, tack vare communityt.” säger Søren Lundgaard, VD för Ghost Ship Games.
”Vårt fokus har alltid varit co-op i första hand, så för att skapa något som verkligen bygger på teamwork fick vi samarbeta med communityt. Vi vill tacka våra spelare för deras stöd och feedback och efter fyra år är vi extremt glada att få lansera spelet officiellt.”