GoPro har haft det tufft ekonomiskt men nu kanske de får lite hjälp när Red Bull kommer och blir delägare.

GoPro och Red Bull ingår nu i ett flerårigt globalt samarbete som ska få dom båda bolagen att växa lite samt för en stabilare ekonomi, främst för GoPro.

I och med detta samarbetet så kommer man använda GoPro-kameror i samtliga Red bull-events runt om i världen. Förutom actionkameror så blir det även annan POV-teknik samt inte helt omöjligt att vi får se en VR-satsning från dom båda företagen.

Red Bulls globala uttryck är verkligen något jag beundrar och detta är ett strategiskt
partnerskap från vår sida. Vi har samma vision, vi vill båda inspirera människor att
leva ett större och mer spännande liv.

Vi har redan jobbat sida vid sida i flera år, men
i och med ett formellt samarbete kan vi göra det i mycket större skala. Red Bull och
GoPro, det går inte att hitta en bättre match! säger Nicholas Woodman, CEO på
GoPro.

Första-persons-perspektiv, hisnande bildmaterial och den senaste videotekniken är
den röda tråden i Red Bulls alla produktioner.

GoPro kommer förstärka vårt uttryck
ytterligare, bidra till vår internationella räckvidd och tillsammans kommer vi skapa
material som kommer fascinera ännu mer, säger Dietrich Mateschitz, CEO på Red
Bull.

 

Tidigare artikelNyhet: Pebble presenterar Pebble 2 och Time 2
Nästa artikelArtikel: Apple slutar med Macbook Air

LÄMNA KOMMENTAR

Lämna kommentar
Ange namn